Brev:
Mætter MME lige så meget som MM?
7. november 2007
Alder:
7 mdr.
Mætter MME lige så meget som MM?
Hej
Min datter er knap 7 måneder gammel, og jeg vil gerne til at stoppe med at amme og skifte over til flaske.
Lige nu ammer jeg 5-6 gange og giver 3 x skemad om dagen. Den sidste amning plejer at ligge omkring kl. 19, hvorefter Lærke sover til kl. 6-7 om morgenen uden at blive sulten igen.
De sidste dage er jeg begyndt at erstatte den sidste amning med en flaske grøn allomin. Hun drikker 50-100 ml., inden hun siger fra til flasken og falder i søvn.
Problemet er, at nu er hun begyndt at vågne omkring kl. 23-24, hvor hun virker meget sulten.
Hun har været længe om at ville tage flasken og kunne heller ikke li MME i starten. Det er hun først lige begyndt på.
Går jeg får hurtigt frem eller forventer for meget?
Skal hun bare ha mere tid til at vænne sig til smagen af MME, så hun vil drikke mere, inden hun bliver puttet?
Eller er det bare sådan, at MME mætter mindre, og at vi derfor må vænne os til at gi hende en flaske senere på aftenen.
Jeg har ikke ammet om natten eller bare efter kl.23 siden hun var helt spæd - jeg har været ret priviligeret på det punkt - men jeg synes da, at det er den forkerte retning, det går i nu, hvor de andre mødre, jeg kender, er ved at vænne deres børn af med natamningen...
Jeg synes heller ikke, det kan passe, at hun skal ha vælling i den sidste flaske, når hun får 3 skemåltider i løbet af dagen, eller hvad?
Håber, du kan byde ind med nogle gode råd!
Venlig hilsen
Hanne